Pages

Friday, 28 June 2013

Self - Esteem

Assalamualaikum
Salam maghrib salam penuh kesyukuran.
Selamat pagi bagi yang mengalami pagi, selamat malam bagi yang menikmati malam.
How I wish my life is easy.
Well, Allah takkan menduga hambanya jika Allah merasakan yang hambanya itu tak mampu kan?
Kena bersyukur ni. Kena banyak doa. Kena banyak beribadah.
Hati memanjang pikir masalah. Apa nak jadilah.
Stress barangkali. Minggu exam pula.

Self - Esteem.
Rasanya ada tajuk tu dalam slide ENT. Mungkin. Lupa!
Again.
SELF ESTEEM.
Seriously, I hate to combine this word with confidence.
Why? because the formula is like this:

SELF ESTEEM + CONFIDENCE = BELIEVE IN YOURSELF

Blergh. Believe in oneself...what is so hard for that?



well, think again.
To be true, not everyone have that maximum confident in him / herself.
me, myself, for instance,
the level of confidence in myself is about 50% over 150%. 
meaning that I am 100% not confidence with my own self.
I have the problem to feel like I am NOT beautiful enough as my friends does,
I always think that I am too big, too ugly, too tall, unattractive,
until people can only make friends with me and that's all. 


BUT
Orang kata sampai bila nak tak yakin kan?
Somehow I need to find a way to break this low self - esteem circle.
and the question is how?
Socialize? Having a boyfriend? or Boyfriends? of Scandals?
Erkk...next option please?
Again...socialize by having many friends...range of friends...different ages,
socialize with aunty, neighbour, strangers, and of course, always beware because...

"rambut sama hitam, hati lain - lain"

Jangan semua strangers pon kau tibai nak kawan. 
Bahaya. Awak tu perempuan. Karang lain pula jadinya.


Yang paling penting, "socialize" dengan yang satu tu...yang maha esa, ALLAH.
Ini, ibadah sekangkang kera,
solat pon kadang lambat, kadang telajak,
Fardhu ain kelaut,
Mengaji ke hutan,
Ada hati nak complaint "Life is hard".
Yedey, mana tak hard nya, dah kalau hubungan dengan ALLAH tu ala  - ala GPRS je signal dia.
Orang kenalah 3G, 4G or what so ever latest technology line on earth *blergh*, 
barulah masyuk. Hidup aman, bahagia, anak ramai, duit terlebih cukup...ha gitu.

Eeee! Dapat msg maxis kena tolak SOS TOPUP pulaa !



 Senonet jela kredit camtu. Dah lah. Final oii. Buku kemana?
Otak kemana? Till meet again *chewah* Gnite !

No comments:

Post a Comment