Assalamualaikum and hello
.....and esok ada interview dan kte keboringan maka kemalasan. Bila malas ni satu benda je takkan malas iaitu main semua social media sampai datang balik bosan dan mula semula dari awal.
I was on my tweet today and ada satu topik that make me like "ssss....BURN!". Jealousy. Itula topik salah satu isu kat tweeter hari ni. Kenapa burn? Sebab I am so ful of jealousy. (kahkahkah!) And I do really find a hard time handling my jealousy....but what and why did I get jealous?
Bila tanya tang "what" tu senang nak jawab. Semua perempuan pun boleh jawab. Cuma acute dengan tak acute je masalah depa ni. Macam kte ni, simple. Even dah jadi mama Huara pun ada lagi perangai jealous kte.
If it is me, I will get jealous:
~ Kalau anak dimanjakan. (kahkahkah) Mama dia pun nak attention okay. Mama dia nombor 1, Anak jatuh nombor 2. Tapi biasalah lelaki. Nak2 anak perempuan lak, Isteri jatuh nombor 2 (bukan bini nombor 2 okay!) anak pulak yang dapat takhta nombor 1. Tu yang sesikit "Haura sihat? Huara camne? Rindu Haura" Lagi jealous bila cakap rindu anak tapi anak dengan bapak terpisah dek bilik je sebab anak tengah tidur dalam bilik. Maka berhuhuhu lah mamanya T_T
~ When it comes to any other woman, even colleagues or friends, I can easily get jealous. Okay tipu. Bukan any other woman je, Any other man pun sama. Bak kata melayu, baik lelaki baik perempuan, dedua acik jealous. Bukan apa, bila suami kerja, most of his "awake" time adalah ditempat kerja. Baki dalam 3 jam adalah untuk makan minum mandi dan berbual bual dirumah dan selebihnya ialah tidur. So every one get the chance to be around him, to spend time with him for 5 days a week EXCEPT ME...I only get two full day to spend and cherish the moment with my love one. However, these two days pun still need to be divided into a few separated hours for bath time, tidur time, xbox time, makan time, handphone time, anak time, movie time, penat time and last2 tinggallah secoet masa untuk "wife time". Nampak tak hows' a wife need to compete with all these unseen competitors? haha. Now do you understand why I get jealous?
~ dan banyak lagilah kalau nak taip nanti jadi buku lah pulak
But the question now is why? Tak boleh ke chill je? Nak jealous jadah ni semua buat apa kan? Well, kalau orang tak berhati tisu yg lagi nipis dari tisu ni memanglah boleh. Masalahnya kte ni berhati senipis nipisnya. Itu yang payah tu. Back to the question, why?
Banyak faktor "why". Tapi dalam semua "why", kte sebenarnya takde keyakinan diri. Selalu rasa diri ni paling kebawah sekali. Rasa macam bukan watak penting dalam life semua orang. Rasa down. And the worst part is when it comes to any kind of jealousy, I find it hard...extremely hard for me to express. Bila itu terjadi, maka kte pun pendam. Bila pendam maka jadilah penyakit jiwa. Jangan sakit jiwa sudah~
For me, it is good to be jealous. For other people, mungkin jealous tu beban or merimaskan. Terpulang memasing kot. huhu.
![]() |
| see...macam mana tak jealous -_- |


No comments:
Post a Comment